Michael Korz - Senaryoda Dialog


Tahtaya kaldırdığımız bu eser, senarist adaylarına yönelik. Öykü roman karalayanlar da nasiplenebilir. Tabi diyalog mevzusunu halledince hikaye yazılıp bitmiş olmuyor, ama bunu bilmek de bir şeydir.

Ünlü filmlerden, dizilerden ve hatta oyunlardan alıntılarla, senaryoda nasıl muhabbet edileceği, nasıl edilmeyeceği, bir güzel anlatılmış. Yetmemiş bölümlere de ayırmış yazarımız, komedide nasıl güldürülür, ne kadar küfretsek mizahtır, dramda nasıl izleyicinin gözüne bir şey kaçar ve belgesel nasıl sıkıcı olmaz. Hoş olmuş.

Genel olarak birkaç maddeyi paylaşayım, çok merakta kalmayın. Mesela karakter eğer doktor ise,tıbbi jargona hakim olacak. Fakat çok da bokunu çıkarmadan.

İkinci bir husus, seyirciye olayı aktarabilmek için karakterleri aptallaştırmayın

– Yani ayrılmamız gerektiğini mi söylüyorsun?

Eşşek değilsin ya! Anla amk!

 

Bir diğer mevzu da yarım ve aksak cümleler kurmak, doğala yakın durur.

-Filhakika şu asırda edebiyle iki kelam edebilen kalmadı azizim. Hep devrik cümleler.   

 

Sonuncu tavsiye ise, duygu hallerinin konuşmalarda ve jestlerde görünmesi üzerine. Biri, diğerine kızgınsa mesela, doğrudan bir şey söylemek yerine elinde uğraştığı işi eleştirip kulp takmasını örnek veriyor.

A: Oğlum o kız sana göre değil. (tavaya yumurta kırıyor)

B: bilmiyorum kanka… senin o kırdığın yumurtaya sokayım! Hep kabukları döktün!

 

Hasılı bu kitap da böyle işte.

Notu: 6,1 çekilebilirsinn.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şeyh Sâdi Şirâzî - bostan ve gülistan

richard feynman - Fizik Yasaları Üzerine

İbni Sina - Şifalı Bitkiler ve Emraz