Michael Korz - Senaryoda Dialog
Tahtaya kaldırdığımız bu eser, senarist adaylarına yönelik. Öykü
roman karalayanlar da nasiplenebilir. Tabi diyalog mevzusunu halledince hikaye
yazılıp bitmiş olmuyor, ama bunu bilmek de bir şeydir.
Ünlü filmlerden, dizilerden ve hatta oyunlardan alıntılarla,
senaryoda nasıl muhabbet edileceği, nasıl edilmeyeceği, bir güzel anlatılmış.
Yetmemiş bölümlere de ayırmış yazarımız, komedide nasıl güldürülür, ne kadar
küfretsek mizahtır, dramda nasıl izleyicinin gözüne bir şey kaçar ve belgesel nasıl sıkıcı olmaz.
Hoş olmuş.
Genel olarak birkaç maddeyi paylaşayım, çok merakta
kalmayın. Mesela karakter eğer doktor ise,tıbbi jargona hakim olacak. Fakat çok
da bokunu çıkarmadan.
İkinci bir husus, seyirciye olayı aktarabilmek için karakterleri
aptallaştırmayın
– Yani ayrılmamız gerektiğini mi söylüyorsun?
Eşşek değilsin ya! Anla amk!
Bir diğer mevzu da yarım ve aksak cümleler kurmak, doğala
yakın durur.
-Filhakika şu asırda edebiyle iki kelam edebilen kalmadı azizim.
Hep devrik cümleler.
Sonuncu tavsiye ise, duygu hallerinin konuşmalarda ve
jestlerde görünmesi üzerine. Biri, diğerine kızgınsa mesela, doğrudan bir şey
söylemek yerine elinde uğraştığı işi eleştirip kulp takmasını örnek veriyor.
A: Oğlum o kız sana göre değil. (tavaya yumurta kırıyor)
B: bilmiyorum kanka… senin o kırdığın yumurtaya sokayım! Hep
kabukları döktün!
Hasılı bu kitap da böyle işte.
Notu: 6,1 çekilebilirsinn.
Yorumlar
Yorum Gönder